Хід уроку
І. Організаційний момент
( Фонограма пісні “Перший дзвоник “)
Учень 1.
1 Вересня
Цей день незвичайний приходить до нас,
І всім до навчання ставати вже час.
Зібрались ми разом знання вшанувати,
Бо трішки набридло вже відпочивати.
Що ж , Перше вересня – чарівний день!
Це перша пісня із шкільних пісень,
Що буде цілий рік дзвеніти
І закликати учнів вчити…
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Загадка
Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша - солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься … (Україна )
Вчитель.
Навчання в нашій країні обов'язкове і безкоштовне для кожної дитини, як записано в Конституції України. Право на освіту записано в Основному Законі нашої держави, який прийнято 28 червня 1996 року.
Ст. 53: Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов’язковою. Кожен учень по всій нашій Вітчизні: від найменших першокласників до вже дорослих випускників любить свою Україну, бажає їй добра, намагається стати справжнім патріотом і громадянином.
Учень 2.
Тепло своїх долонь, і розуму, і серця
Я Україні милій віддаю.
Люблю твої ліси, степи, річки й озерця,
Й ліричну пісню лагідну твою.
І українську мову, чарівну й багату.
Та рушники у квітах на стіні.
Учень 3
Люблю наш щедрий рід,
В садочку білу хату
Й рожевий кущ калини при вікні.
Люблю тебе. Вітчизно, мила Україно,
Бо щастя жити ти мені дала.
Для мене ти одна і рідна, і єдина,
Я все зроблю, щоб ти завжди цвіла.
Вчитель.
1. Громадянин України - це ти і я, це люди, які постійно живуть в Україні, люблять її, є патріотами своєї Вітчизни, готові захищати її територію, ідеали, працювати в ім’я розвитку і процвітання, вчитись, удосконалювати свою майстерність, шанувати традиції, бути законослухняними, знати права і обов’язки, добре знати історію Батьківщини, традиції, її мову, бути добрим, чесним, милосердним, працелюбним.
Сьогодні нас чекає подорож у світ краси і добра, мрій і сподівань безмежними просторами милої України.
2. Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Асоціативний кущ «Україна»
2. Бесіда « Що для кожного з вас Україна?»
( Україна – це рідний дім, рідне село, мелодійна, ніжна мова, вишиванки, верба і калина…).
Інтеракція «Мікрофон»
- Щоб подорожувати Україною, давайте поміркуємо:
що таке Батьківщина?
Велика Батьківщина починається з маленької домівки, де ви народилися, зі школи, де проходять ваші найкращі роки, з друзів, які зігрівають вас своїм теплом, з тихої казки бабусі, ніжної пісні матусі, доброї поради дідуся.
- Яке місце на нашій планеті вважається найкращим?
- Але чому ж так ніжно тріпоче серце при згадці про старе дерево чи скромні квіточки. що ростуть біля батьківського порогу? Мабуть тому, що серце приростає саме до рідної землі, яка випестила тебе і яку ти зігрів своїми руками. І так буває завжди – любов до великого і безмежного починається з любові до малого. Рідний куточок землі стає для людини найкрасивішим та наймилішим.
- Ми часто чуємо словосполучення «рідна земля», «рідний край». Що означають вони?
Учень 4
Що ж таке Батьківщина?
Під віконцем калина,
Тиха казка бабусі,
Ніжна пісня матусі,
Дужі руки у тата,
Під тополями хата,
Під вербою водиця.
В чистім полі криниця
Серед лугу далеко
У діброві лелека.
І веселка над лісом,
І стрімкий обеліск.
Учень 5
Поле широке, небо високе
В променях сонця сія.
Верби. Калина… В даль пісня лине –
То Україна моя.
Учень 6
Є у всіх одна країна,
Найрідніша нам усім.
То прекрасна Україна,
Нашого народу дім.
Учень 7
Моя Україно, тебе я кохаю –
Тут дім мій, тут друзі живуть.
Тут мовою рідною пісня лунає
І мальви по селах цвітуть.
Учень 8
Україно, земле рідна,
Земле сонячна і хлібна,
Ти навік у нас одна,
Ти, як мати, найрідніша,
Ти з дитинства наймиліша,
Наша отча сторона.
Учень 9
У рідному краї і серце співає,
Лелеки здалека нам весни несуть,
У рідному краї і небо безкрає,
І ріки-потоки, мов струни течуть.
Одна Батьківщина, і більш не буває.
Місця, де родилися, завжди святі.
Хто рідну оселю свою забуває,
Той долі не знайде в житті.
Вчитель.
Любов до Батьківщини... З чого вона починається?
Все починається з родини. Коли в матері народжується дитинка, вона співає їй колискові пісні, в яких мріє, щоб вона виросла доброю, щирою людиною, здоровою і щасливою. Уявіть себе маленькими і послухайте відому вам колискову пісню.
(Лунає колискова пісня).
- Яка це пісня?
- Про що мріє мама?
- Про що ви думали, слухаючи її? З цього ласкавого слова матусі починається шлях до любові.
- А які колискові мама співала вам? (Діти співають «Котику сіренький»).
З батьківської хати розпочинається пізнання світу. Тут ми навчаємося цінувати хліб і сіль, поважати старших, шанувати батька й матір, бути терплячими, чесними і роботящими. І куди б ми не пішли від батьківського порогу, ніколи не забудемо рідну домівку.
Учень 10
Ми починаємось з любові, яку мережили батьки,
Вона у пісні колисковій, ішла стежками крізь роки.
Вона у хаті найтеплішій, де ми так швидко проросли,
Там, де земля за всіх рідніша, там, де нас рідні берегли.
Там, де чекають тато й ненька, там, де ялинка у дворі.
І завжди рано-пораненьку на них сідає дві зорі.
IV Закріплення вивченого
1 .Робота в групах.
( У кожної групи стрічки паперу, на яких записано по одному твердженню з переліку сімейних традицій і цінностей. Відібрати :
І група – «Сімейні традиції»
ІІ група – «Сімейні цінності».
· Вишивання рушників, серветок, сорочок.
· Принциповість у взаєминах.
· Спільна праця батьків і дітей на присадибній ділянці.
· Наслідування дітьми професії батьків, родинні династії.
· Довірливе спілкування між батьками і дітьми.
· Дбайливе ставлення кожного до своїх рідних.
· Дотримання порядку в домі.
· Взаємоповага членів сім’ї.
· Справедливість у оцінюванні вчинків.
· Перехід родинних коштовностей з покоління в покоління.
· Підтримання позитивних емоцій в сім’ї.
· Відзначення днів народження членів родини.
· Духовне вдосконалення.
· Приготування страв національної кухні.
· Використання у святкові дні національного одягу.
- . А зараз прийшла черга сказати слова подяки нашим рідним.
Учень 11
Як мені вас не любити,
рідний батько, нене.
Та ви мене годували
І дбали про мене.
Батько розуму навчає.
Мати приголубить.
Ніхто мене так на світі
Як вони не любить.
Дай й же ж Боже, щоб я виріс
В школі гарно вчився.
Щоб я батькові і ненці
Добром відплатився!.
-
Людське щастя від роду і до роду
Увись росте з коріння родоводу.
І тільки той, у кого серце чуле.
Хто знає, береже минуле
Лиш той майбутнє
Вивершить прекрасне.
Любіть своїх рідних, даруйте їм радість і щастя.
Вчитель.
Ви, діти, щасливі, що народилися і живете на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – Україні.
Багато наших земляків у віршах і піснях розкривали душу українського народу. Пісні М.Вербицького «Ще не вмерла України» судилося стати національним Гімном України. (Ст. 20 Конституції України).
Конституція – Основний Закон держави.
Нова Конституція України була прийнята 28 червня 1996 року.
Про утвердження нашої державності і самостійності свідчить і те, що ми маємо малий герб України – тризуб і жовто-блакитний прапор.
- Ви - наймолодші сини і дочки нашої Вітчизни. Майбутнє України у ваших руках. Від вас залежить, яким воно буде.
2 . Гра «Я дарую тобі»
(Зірочка «Доброти» дарує нам свічку - символ добра і чистоти, дерев'яну писанку - символ добра).
( Діти по черзі передають один одному писанку по колу з побажаннями.)
-
Пам'ятайте, діти! Ми завжди повинні нести іншим світло любові й доброти.
Нехай існує істина стара -
Людина починається з добра.
3 .Вікторина «Моя Україна»
- Як називається наша Батьківщина?
- Які символи нашої держави ти знаєш?
- Що являє собою герб України?
- Які кольори на прапорі України?
- Як називається урочиста пісня, що є символом держави?
- На якій вулиці знаходиться твоя школа?
- Яка річка протікає через твоє місто ?
4. «Мрія»
(В скрині - кленовий листочок). Свою мрію запишіть одним словом на аркуші. Повісьте на наше дерево мрій, поясніть, про що мрієте.
- Про що мріють наші гості?
Вчитель. А я мрію про те, щоб всі ваші мрії здійснилися.
- . Підсумок уроку
Інтеракція «Незакінчене речення»
- Моя Україна – це…
- Наш урок закінчується. Перед вами велике, неосяжне зоряне небо України. Вивчайте його, бо багато на небі зірок, а значить, багато шляхів, щоб стати справжнім патріотом, гідним громадянином України, знайти своє щастя.
Хай вам, любі діти, сонечко сміється,
А погане - хай минеться.
Хай щастить вам, діти, всюди! Хай ростуть з вас добрі люди!
Пісня «Моя Україна»
|